De eerste weken - Reisverslag uit Labuhanbajo, Indonesië van Anne Fleur Overeijnder - WaarBenJij.nu De eerste weken - Reisverslag uit Labuhanbajo, Indonesië van Anne Fleur Overeijnder - WaarBenJij.nu

De eerste weken

Door: Anne Fleur

Blijf op de hoogte en volg Anne Fleur

19 September 2015 | Indonesië, Labuhanbajo

Inmiddels zijn er weer een paar weken voorbij gevlogen. De dagen gaan hier zo snel, wat natuurlijk een goed teken is.
Mijn stage zelf gaat nog steeds prima, eindelijk mijn definitieve plan van aanpak kunnen inleveren, en voor Divine ben ik vooral bezig met het verzamelen van data, data bij elkaar zetten en analyseren.
Ik ben veer het eerst meegegaan op de boot om te snorkelen. Zodra je onderwater gaat zie je alleen maar vissen, koraal, fantastisch om te zien. Ik heb manta’s gezien, schildpadden, kleurrijk koraal dolfijnen en honderden vissen. Belooft wat voor het duiken . In de middag ging de boot naar Rinca, waar we een wandeltocht maakte om de Komodo Dragons te bekijken. Omdat je in de volle zon liep, was de tocht zwaar.
Ik heb voor het eerst een scootertje gehuurd en zelf gereden. Af een toe wat hectisch omdat de verkeersregels hier toch wat anders zijn dan in Nederland, mensen halen je van alle kanten in, volgens mij is er geen maximale snelheid, en de wegen zijn hier erg slecht. De bedoeling was dat ik naar een grot ging, helaas heb ik die nooit kunnen vinden. Daarentegen wel mooi door de bergen gereden en de veelzijdige natuur van Flores bekeken. Bij de volgende poging om naar de grot te gaan misschien eerst opzoeken waar die precies gelegen is, want de lokale mensen spreken niet allemaal engels.
Ik heb voor het eerst Futsal (een soort van zaalvoetbal op kunstgras) gespeeld. Ik speel het met de jongens van Divine, en we spelen wedstrijden tegen andere duikshops. Daarnaast heb ik geprobeerd om voor het eerst te gaan hardlopen, een hele opgave met de hitte en bergen, en na 20 minuten was ik volledig bezweet, maar oefening baart kunst!
In het weekend ben ik nu 2x naar Bintang Flores geweest, een hotel waar ze een super mooi zwembad hebben. Voor een paar euro mag je daar de hele dag zwemmen, en waar je een super zonsondergang kan zien.
Zelf koken heb ik nog steeds niet gedaan, het is zoveel goedkoper om wat te eten bij de avondmarkt, of wat af te halen, en waarschijnlijk ook lekkerder en gezelliger.
Deze keer wat foto’s bijgevoegd, tot de volgende keer :D.

  • 19 September 2015 - 09:15

    Barbara En Frits:

    Klink allemaal erg goed en wat een leuke foto's!
    Geniet er nog lekker van.
    X Frits en Barbara

  • 24 September 2015 - 18:33

    Conny:

    Hey wat fijn dat je het naar je zin hebt!
    Geniet ervan en tot de volgende keer! groetjes van ons allemaal!

  • 05 Oktober 2015 - 14:26

    Wilmy Alderliesten:

    Ha Anne Fleur!!

    Terug van vakantie, en je verslag gelezen en foto's gezien!!
    Ziet er goed uit dame... geniet ervan en succes met je stage-opdracht..;-)
    lfs, Wilmy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne Fleur

Actief sinds 21 Aug. 2015
Verslag gelezen: 437
Totaal aantal bezoekers 4958

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2015 - 12 Januari 2016

Stage Indonesië

Landen bezocht: