Reisverslag 3 - Reisverslag uit Labuhanbajo, Indonesië van Anne Fleur Overeijnder - WaarBenJij.nu Reisverslag 3 - Reisverslag uit Labuhanbajo, Indonesië van Anne Fleur Overeijnder - WaarBenJij.nu

Reisverslag 3

Door: Anne Fleur Overeijnder

Blijf op de hoogte en volg Anne Fleur

21 Oktober 2015 | Indonesië, Labuhanbajo

Ondertussen ben ik alweer bijna 2 maanden in Labuan Bajo, en ik heb het gelukkig nog steeds naar me zin.
Mijn stage bevalt nog steeds heel erg goed, de collega’s zijn echt fantastisch en mijn plan gaat ook nog goed.
Mijn eerste duikervaring is een feit :). Ik heb samen met 2 Duitse mensen, Stephan en Lea mijn Open Water cursus gedaan. De eerste dag van de cursus is theorie, de tweede dag is skills uitvoeren, zoals je mask af doen en opnieuw opdoen onderwater, je uitrusting uittrekken en aantrekking onderwater, eigenlijk alles om je voor te bereiden op een nood situatie. De 3e en 4e dag waren fun dives :D. Een fantastische ervaring, heel erg gaaf, het geeft echt een heerlijk gevoel onderwater. We hebben vooral heel veel gelachen en genoten tijdens de cursus. De onderwater wereld is hier super, er is ontzettend veel te zien, van kleine vissen tot haaien en manta’s. Hierna heb ik nog 2x op een zaterdag fun dives gedaan. Afgelopen zaterdag was super indrukwekkend, om niet geraakt te worden door manta’s moesten we plat op de bodem liggen, de manta’s zwommen 1 meter boven ons, ook zagen we een groep van 6 manta’s, super om te zien, en voor iedereen een aanrader om hier te komen duiken.
Mascha en Rijal hadden hun Divemaster training voltooid, het is hier gewoonte om dit af te sluiten met een laatste test, de snorkeltest. Hierbij moet je je snorkel en masker ophebben, en wordt er zonder pauzes bier in je snorkel gegooid.Vooral heel leuk om te zien als jij het zelf niet bent. Na afloop hadden we een feestje op kantoor.
Ik ben een paar dagen ziek geweest, waarschijnlijk van iets verkeerd eten, dus had ik buikgriep en het “plezier” om elk half uur naar het toilet te moeten, na 4 dagen was het gelukkig weer over en kon ik weer gewoon eten.
Ik ben samen met een groepje van 5 naar een waterval gaan kijken. 1 ½ uur rijden van Labuan Bajo, dus we hadden scooters gehuurd, het eerste uur was de weg goed, maar het laatste half uur was het stijl naar beneden op een onverharde weg met overal rotsen, maar we waren veilig aangekomen. Het was nog een half uurtje door de bossen lopen, en toen kwamen we bij de canyon aan. Je kon van 12 meter hoogte het water in springen, en daarna kon je naar de waterval toe zwemmen. Super mooi, en heerlijk verfrissend. Nadat we terug waren in het lokale dorpje werden we uitgenodigd om koffie te drinken bij een familie, dit sloegen we natuurlijk niet af en de familie vertelde ons enthousiast over zichzelf en hun leven.
Samen met Sofia, Mascha en wat lokale jongens van het werk zijn we naar een communie feest geweest. Wij hadden van tevoren goed gegeten, niet wetende dat er op het feest een hoop te eten zou zijn. Het eten is hier erg belangrijk, en het is daarom ook erg onbeschoft als je niet aanneemt. Daarom, met volle maag, aten we nog maar wat extra rijst. Iedereen was erg netjes gekleed met lange broek, en dichte schoenen. Het is voor mensen hier belangrijk om je status te tonen door middel van harde muziek, deze was daarom ook goed aanwezig.
Dit was het weer voor deze keer, tot snel weer!

  • 21 Oktober 2015 - 08:13

    Suzan:

    Hoi Anne Fleur,

    Wat leef je in een mooie wereld!
    Leuk om al die onderwaterfoto's te zien.
    Nog een hele mooie tijd in dit mooie land.
    Werk ze en geniet ervan!

  • 21 Oktober 2015 - 12:37

    Wilmy:

    Hoi Anne Fleur,

    Gaaf hoor, mooie verhalen, en prachtige foto's!
    Het is een tijd om nooit meer te vergeten straks...!!
    Veel plezier en succes weer verder.

  • 21 Oktober 2015 - 16:31

    Barbara:

    Zo wat klinkt dit weer gaaf zeg! Geniet er lekker van.
    Met hopelijk nog veel leuke duikervaringen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne Fleur

Actief sinds 21 Aug. 2015
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 4956

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2015 - 12 Januari 2016

Stage Indonesië

Landen bezocht: