Reisverslag 5 - Reisverslag uit Labuhanbajo, Indonesië van Anne Fleur Overeijnder - WaarBenJij.nu Reisverslag 5 - Reisverslag uit Labuhanbajo, Indonesië van Anne Fleur Overeijnder - WaarBenJij.nu

Reisverslag 5

Door: Anne Fleur Overeijnder

Blijf op de hoogte en volg Anne Fleur

13 December 2015 | Indonesië, Labuhanbajo

Ik ben ondertussen weer wat weekjes verder, en weer ervaringen rijker. De tijd begint ondertussen te dringen, en ik besef het me nu wel dat ik hier niet zo lang de tijd meer heb. Labuan Bajo is z’n mooie plek met fantastische mensen, dat ik hier helemaal nog niet weg wil... maar ik heb nog even te gaan!
Vorig weekend hebben ik Livia, Novie, Rosy en Annaas een boot gehuurd om naar Padar eiland te gaan, we vertrokken vroeg in de morgen, rond 6 uur. De boot viel alles mee, en was luxe voor Indonesische begrippen(en voor het geld wat wij ervoor betaalde) Na 3 uur varen kwamen we op Padar eiland aan. Het was voor mij nog een klus om op het eiland te komen, omdat we er natuurlijk niet aan gedacht hadden dat je een stuk door het water moest lopen. Gelukkig konden ze me optillen en brachten ze me naar het droge ;). Na een trekking van ongeveer 45 minuten hadden we een fantastisch uitzicht. Voor de Indonesische mensen was het fotopunt genoeg, en die liepen niet verder, ik en Livia liepen natuurlijk door tot de top. Daarna kwamen we beneden helemaal bezweet aan. Na wat zwemmen, en voor mij mezelf nat maken, om af te koelen, vertrokken we naar Rinca eiland, hier kan je de Komodo Dragons zien, deze had ik al gezien, dus had ik tijd om even te relaxen, op het zelfde moment was de boot van mijn werk ook op Rinca eiland dus kwam ik collega’s tegen om mee te relaxen. Na Rinca eiland vertrokken we naar Kalong, hier heb ik de mooiste zonsondergang van mijn leven gezien, de zonsondergang zelf was al onbeschrijfelijk, maar ondertussen vlogen er tienduizenden(of waren het honderdduizenden??) flying foxes over onze boot. Een onbeschrijfelijke ervaring, en het mooiste wat ik ooit heb gezien! Met tranen in onze ogen genoten we er allemaal van. Daarna zijn we terug naar Labuan Bajo gevaren, om de avond af te sluiten met vis, bier en wodka op de vismarkt en daarna drankjes en dansjes in Paradise. De dag daarna heb ik vooral gerelaxt en bijgekomen van de lange dag van ervoor.
Op maandag namen we afscheid van 2 lokale studenten en Roland, we eindigde met iedereen in Bajo Sunset waar we zongen en gitaar speelden met elkaar, mooie momenten die ik zeker ga missen in Nederland.
Ik ga nog steeds elke 4 dagen naar de dokter toe om mijn wond te laten checken, maar er zit nu echt duidelijk verbetering in :D. Ik slik nog wel antibiotica, maar ik denk meer als voorzorgsmaatregel. Ondertussen kennen ze mij al bij elke apotheek of praktijk dus dat is makkelijk. Afgelopen zaterdag ben ik weer voor het eerst gaan duiken, spannend maar fantastisch! Het voelde heerlijk om weer in het water te zijn, en de mooie onderwaterwereld te bekijken, het blijft een magische plek. In de avond de traditionele vis en bier op de night market, en daarna Paradise. De dag daarna zijn ik Livia en Sofia naar een massage plek gegaan, en in de avond heerlijk westers eten.
Het weekend erna ben ik weer gaan duiken op zaterdag. De eerste duik samen met Anita, een divemaster uit Nederland, heerlijk relaxed om met z’n tweeën te duiken zonder andere duikers te zien. Daarna twee macro dives gedaan, mooie kleine dingen gezien. In de avond naar Paradise :D.
Over een paar dagen komt mijn broer al deze kant op, en dan gaan we na een week samen reizen, dus dan zal ik afscheid moeten nemen van iedereen hier en verder met een volgend avontuur!
Tot de volgende keer!

  • 13 December 2015 - 09:16

    Barbara:

    Hoi Annefleur,

    Kan me zo goed voorstellen dat je baalt om afscheid te gaan nemen. Je bouwt daar iets op. Iets om nooit meer te vergeten. Je hebt geweldige dingen meegemaakt te lezen. Geniet nog even en straks ook van je tijd met Hein.

    Gr Barbara

  • 13 December 2015 - 10:11

    Ria Overeijnder:

    Wat een leuk verhaal weer. Geniet er nog even van en veel plezier en lol met Hein Liefs uit Moordrecht.
    Ria en Flip.

  • 13 December 2015 - 19:14

    Suzan:

    Weer fijn om wat van je te lezen, Anne Fleur!
    Wat gaat de tijd dan snel!
    Ga door met genieten en vier je verjaardag maar goed samen met Hein.
    Wij drinken er wel een wijntje en biertje op!

    Groeten,
    Suzan






  • 14 December 2015 - 05:45

    Anne Fleur Overeijnder:

    Dankjewel voor de lieve berichtjes!!
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne Fleur

Actief sinds 21 Aug. 2015
Verslag gelezen: 1569
Totaal aantal bezoekers 4954

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2015 - 12 Januari 2016

Stage Indonesië

Landen bezocht: